Instagram

30 Mayıs 2016 Pazartesi

Galata'da Bir Gün

Yaz mevsiminin gelmesiyle adım adım İstanbul gezilerine başladım. İstanbul'da gezilecek semt, keşfedilecek sokak oldukça fazla. Galata semti bunların en güzellerinden, keşfi en bol olanlarından bir tanesi. Ben de güneşi görünce ve sıcağı bol bulunca durmadım; başladım güzel semtimiz Galata'yı keşfetmeye. 

Kahvaltı İçin Adres "Welldone By Midpoint"

İstiklal Caddesi'nden Galata'ya doğru yürürken Tünel'in hemen karşısında bulunan Welldone'da kahvaltı için durdum. Fotoğraftaki serpme kahvaltıdan sipariş ettim. Peynir çeşitleriyle, fesleğenli mozarellasıyla, simitleriyle, özel domates sosu ve lezzetli acukasıyla Welldone, kahvaltı için keyifli ve doyurucu bir alternatif. Kahvaltıma sınırsız çayın eklenmesi de ayrı bir keyif verdi tabii ki.


Kahvaltımı bitirdikten sonra Galata Kulesi'ne doğru yürüyüşe başladım. Yol boyunca yanından geçtiğim küçük dükkanlara uğramadan edemedim. Müzik aletleri satan dükkanlardan, tasarım ürünler satan mağazalara kadar birçok yere, Galata'nın taşlı yollarından girip çıktım. Galata Kulesi'ne çıkmayı planlayarak hedefime vardığımda, hem daha önce çıkmış ve eşsiz İstanbul manzarasını deneyimlemiş olmamdan hem de kuleye çıkmak için bekleyenlerin fazla olduğunu görmemden dolayı vazgeçtim. Eğer kuleye çıkmayı planlıyorsanız bunu göz önünde bulundurmalısınız. Tabii bu durum benim Galata Kulesi'ni fotoğraflamayacak olmam anlamına gelmiyordu. :)


Tasarım Ürünler İçin "Halt"


Galata Kulesi'ni fotoğraflayıp, biraz da soluklandıktan sonra hemen karşısında yer alan sokağı keşfetmeye girdim. Yine en sevdiğim taşlı yollar.. Rengiyle hemen dikkatleri çeken Halt'ı ziyaret etmezsem olmazdı. Kıyafet, aksesuar, ev ürünleri gibi birçok ürün bulunuyor içeride. Hepsi tasarım, hepsi özel... Uzun uzun inceleyip kendime küçük hediyeler alarak mağazadan ayrıldım.


Kahveye Federal'deyim


Halt mağazasından çıktığımda hemen karşısında bulunan, 3.dalga kahvecilerden Federal Coffee Company'de kahve molası verdim. Mekan gerek ortamıyla, gerek kahvelerin lezzetiyle Galata'nın en iyilerinden. Soğuk kahveleri özlediğimden dolayı İce Latte benim için günün kahvesiydi. Galata sokaklarını seyrederek, temiz havayı içime çekerek kahvemi yudumlarken mekan sahibinin yakın ilgisi de beni ayrı memnun etti.


Siz de bir gününüzü keşiflere ayırmak istiyorsanız, Galata bunun için doğru bir adres olacaktır. Bol keşifli, keyifli günler! :)

Mail: demrencelik@gmail.com









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder